로고

로고
Notice
[Notice/안내] Fall Semester 2024 Grade Check and Appeal / 2024학년도 2학기 성적조회 및 성적이의신청 안내
작성자 관리자 작성일 2024.12.12 조회수 106
첨부파일 2024-2학기 성적처리일정 및 성적이의신청 안내(공지).hwp
성적확인시스템_사용자매뉴얼(학생용).pdf


2024학년도 2학기 성적조회 및 성적이의신청 안내

 

 

2024-2학기 성적조회 및 이의신청 기간을 아래와 같이 공고 합니다.

   


1

 성적조회 등 일정

구 분

일 정

성 적 조 회

2024.12.31.(화) 오전 10시 ~ 2025.1.5.(일) 밤 12시

성적이의신청

2024.12.31.(화) 오전 10시 ~ 2025.1.4.(토) 밤 12시

성적증명서 발급가능일

1.6.(월) 오후 2시 이후

 

가. 강의평가기간 중 수강과목 전체를 평가를 완료해야 성적조회 및 성적이의신청을 할 수 있습니다.

나. 폭력예방교육을 반드시 이수해야 성적조회가 가능합니다.(http://genderedu.cau.ac.kr/)에서 수강 및 수강여부 확인 가능)

다. 성적 조회 후 이상이 있을 시 성적정정기간 내에 담당교수님께 확인(정정)을 요청할 수 있습니다.

 


2

 성적조회 및 이의신청

 

중앙대학교 성적조회 사이트(http://grade.cau.ac.kr)에서 성적확인 및 성적이의신청 가능

 


3

 성적이의신청 이용방법

 

성적조회 사이트(http://grade.cau.ac.kr) 로그인 → 성적조회 → ‘금학기 성적조회 및 성적이의신청’ → 금학기 성적조회 → 이의가 있는 경우 ‘이의신청’클릭 → 성적이의신청대상과목 선택 → 성적이의신청내용 작성 → 작성완료 후 ‘신청하기’ 클릭

 


4

 성적이의신청회신 및 성적정정

    

가. 담당교수님은 성적이의신청 내용을 확인 후 포털에 답변기재

나. 성적이의신청이 타당하고 인정된 경우에만 성적정정기간 중 성적정정

 


5

 유의사항

 

가. 시스템을 통한 성적이의신청 및 회신은 한 과목당 1회에 한합니다.

나. 강의평가 미실시자 및 폭력예방교육 미이수자는 시스템을 통한 성적이의신청을 할 수 없습니다.

다. 성적이의신청 시, 담당교수님께 성적이의신청 SMS 또는 카카오 알림톡이 즉시발송되므로, 사생활을 침해할 수 있는 심야, 새벽시간 성적이의신청은 자제하여 주시기 바랍니다

라. 성적이의신청제도가 취지에 맞게 잘 활용될 수 있도록 무분별한 사용(감사인사만 기재, 근거없는 성적상향조정요청 등)은 자제하여 주시기 바랍니다.

   

    

======================================



Fall Semester 2024 Grade Check and Appeal 

 

Below is the information on the Fall Semester 2024 Grade Check and Appeal period.


 

1

 Grade Check and Appeal Period

Category

Date

Grade Check

December 31, 2024 (Tue) 10:00 AM to January 5, 2025 (Sun) 11:59 PM

Grade Appeal

December 31, 2024 (Tue) 10:00 AM to January 4, 2025 (Sat) 11:59 PM

Transcript Issuance

January 6, 2025 (Mon) After 2:00 PM


A. Completing the Course Evaluation is a prerequisite for accessing grades.

B. Students are required to complete Course Evaluation and an online Violence Prevention Program to appeal grades.

Access http://genderedu.cau.ac.kr/ and complete the Violence Prevention Program.

C. If a student finds the given grade to be different from expectations, the student may submit an objection to the instructor. Who may then review and correct the grade within the grade check period.



2

 Grade Check and Appeal

 

Students can check grades and appeal at http://grade.cau.ac.kr

*Please refer to the attached file. (성적확인시스템_사용자매뉴얼(학생용).pdf)

 


3

 How to Appeal

 

→ Check Grades This Semester → Click on “Appeal” → Choose the course → Write details → Click ‘Submit’.

*Please refer to the attached file. (성적확인시스템_사용자매뉴얼(학생용).pdf)

 


4

 Reply to Grade Appeal and Revision

    

A. The instructor of the given course will upload the response in the portal after checking the details.

B. Grades will be revised during the appeal period only if the course instructor sees fit to do so.

 


5

 Notice

 

A. Appeal or response through the system is limited to only one reevaluation request per course.


B. Students are required to complete Course Evaluation and online Violence Prevention program to appeal grades.


C. Avoid submitting appeals late at night or early morning to prevent immediate notifications to instructors.


D. Refrain from making frivolous appeals, such as expressing gratitude or baseless requests for higher grades.