로고

로고
Notice
[Notice/안내] Spring Semester 2025 Grade Check and Appeal / 2025학년도 1학기 성적조회 및 성적이의신청 안내
작성자 관리자 작성일 2025.06.04 조회수 55
첨부파일 붙임3. 성적확인시스템_사용자매뉴얼(학생용).pdf
붙임4. 2025-1학기 성적처리일정 및 성적이의신청 안내(공지).hwp



2025학년도 1학기 성적조회 및 성적이의신청 안내


2025-1학기 성적조회 및 이의신청 기간을 아래와 같이 공고 합니다.

1

성적조회 등 일정

구 분

일 정

성 적 조 회

2025.7.1.(화) 오전 10시 ~ 7.6.(일) 밤 12시

성적이의신청

2025.7.1.(화) 오전 10시 ~ 7.5.(토) 밤 12시

성적증명서 발급가능일

2025.7.7.(월) 오후 2시 이후

가.강의평가기간 중 수강과목 전체를 평가를 완료해야 성적조회 및 성적이의신청을 할 수 있습니다.

나.폭력예방교육을 반드시 이수해야 성적조회가 가능합니다.(http://genderedu.cau.ac.kr/)에서 수강 및 수강여부 확인 가능)

다.성적 조회 후 이상이 있을 시 성적정정기간 내에 담당교수님께 확인(정정)을 요청할 수 있습니다.


2

성적조회 및 이의신청

중앙대학교 성적조회 사이트(http://grade.cau.ac.kr)에서 성적확인 및 성적이의신청 가능


3

성적이의신청 이용방법

성적조회 사이트(http://grade.cau.ac.kr) 로그인 → 성적조회 → ‘금학기 성적조회 및 성적이의신청’ → 금학기 성적조회 → 이의가 있는 경우 ‘이의신청’클릭 → 성적이의신청대상과목 선택 → 성적이의신청내용 작성 → 작성완료 후 ‘신청하기’ 클릭


4

성적이의신청회신 및 성적정정

가.담당교수님은 성적이의신청 내용을 확인 후 포털에 답변기재

나.성적이의신청이 타당하고 인정된 경우에만 성적정정기간 중 성적정정


5

유의사항

가.시스템을 통한 성적이의신청 및 회신은 한 과목당1회에 한합니다.

나.강의평가 미실시자 및 폭력예방교육 미이수자는 시스템을 통한 성적이의신청을 할 수 없습니다.

다.성적이의신청 시,담당교수님께 성적이의신청SMS또는 카카오 알림톡이 즉시발송되므로,사생활을 침해할 수 있는 심야,새벽시간 성적이의신청은 자제하여 주시기 바랍니다

라.성적이의신청제도가 취지에 맞게 잘 활용될 수 있도록 무분별한 사용(감사인사만 기재,근거없는 성적상향조정요청 등)은 자제하여 주시기 바랍니다.

 

======================================

 

Spring Semester 2025 Grade Check and Appeal


Below is the information regarding the Grade Check and Appeal period.

 

1

Grade Check and Appeal Period

Category

Date

Grade Check

July 1, 2025(Tue)10:00 AM toJuly 6, 2025 (Sun) 11:59 PM

Grade Appeal

July 1, 2025(Tue)10:00 AM to July 5, 2025(Sat)11:59 PM

Transcript Issuance

July 7, 2025 (Mon)After2:00 PM

 

Important Notes:

A.Completing the Course Evaluation is a prerequisite for accessing grades.

B.Students are required to complete both the Course Evaluation and theonline Violence Prevention Program to appeal grades.

Access the program athttp://genderedu.cau.ac.kr/ and complete the necessary steps.

C.If a student finds their assigned grade to be different from their expectations, they may submit an objection to the instructor. The instructor may then review and, if necessary, correct the grade during the grade check period. 

 

 

2

Grade Check and Appeal

 

Students can check their grades and submitappeals athttp://grade.cau.ac.kr

*Please refer to the attached file. (붙임3. 성적확인시스템_사용자매뉴얼(학생용).pdf)

 

3

How to Appeal

 

Log on to (http://grade.cau.ac.kr)  → Check Grades → Click on “Check Grades and Appeal This Semester” → Check Grades This Semester → Click on “Appeal” → Choose the course → Write details → Click‘Submit’.

 

*Please refer to the attached file. (붙임3.성적확인시스템_사용자매뉴얼(학생용).pdf)

 

4

Reply to Grade Appeal and Revision

 

A. The instructor of the course will upload their response to the portal after reviewing the details of the appeal.

B. Grade revisions will only be made during the appeal period if the course instructor seems it necessary.

 

5

Notice

 

A. Appeals or responses through the system are limited toone reevaluation request per course.

 

B. Students must complete the Course Evaluation and the online Violence Prevention program to submit a grade appeal.

 

C.Avoid submitting appeals late at night or early in the morning to prevent instructors from receiving immediate notifications.

 

D.Refrain from submitting frivolous appeals, such as expressions of gratitude or baseless requests for higher grades.